Aquafitness – ideální sport pro baculky

Publikováno dne 25. 03. 2013
Aquafitness, aqua-aerobic

Dr. Dolenská a aquafitness

Milé baculky,

také se vám nechce do tělocvičny nebo posilovny, zvlášť teď v zimě? Tak se domluvte třeba s kamarádkou a vyzkoušejte aquafitness.

 

Toto cvičení je ideální pro nás, které nenosíme zrovna velikost XS:-) Ve vodě jsme nadnášeny, a tak nejsou přetěžovány klouby ani páteř. Vztlak vody nám pomáhá při provádění různých cviků a tím dosahujeme v kloubech většího rozsahu pohybu, než bychom zvládly na suchu. Tělo je samozřejmě i celkově vodou nadnášeno a cvičení lépe zvládáme.

Každá žena si zvolí tempo i náročnost prováděných cviků, pravidelným cvičením aquafitness se dovednost pohybu ve vodě neustále vylepšuje. Ve vodě (vlivem vztlaku) není přetěžován náš kardiovaskulární systém a naše srdce zvládá rychlejší tempo lépe než na suchu. Náročné cvičení, které bychom na suchu jen s obtížemi zvládaly, nám ve vodě jde snadněji. Věděly jste, že je ve vodě naše tepová frekvence o 13-15 tepů nižší než na suchu??

Další výhodou aquafitness (aqua-aerobicu) pro ženy s nadváhou (a nejen pro ty) je psychická stránka. Ve vodě nejsme na očích tak jako na suchu. Proto nějaký ten faldík navíc se efektivně ukryje. Pokud by některá z vás chtěla také trochu zhubnout, je nutné cvičit alespoň 2x týdně. Změna jídelníčku a dodržování pitného režimu k tomu je ale samozřejmostí.

Aqua-aerobic, aquafitness pro baculky

Aquafitness je zábava pro každého.

Před cvičením aquafitness (cca 1-1,5 hod.) bychom měly konzumovat pouze lehce stravitelná jídla a doplňovat tekutinu. Nejlepší je dobrá voda bez bublinek nebo bylinkový neslazený čaj. Během cvičení není pití bezpodmínečně nutné, tělo je dostatečně ochlazováno vodou. Ztracenou energii během cvičení stačí doplnit banánem nebo jakýmkoliv ovocem. Po cvičení ve vodě bývá hlad obvykle větší, zkuste tento trik: ve sprše se naposledy osprchujte teplou vodou a tělo hodně zahřejte.

A jak tedy na to? Představte si, že jste místo v bazénu v tělocvičně, a vyzkoušejte si různé druhy sportů – běh, tanec nebo jízdu na kole. Pokud máte možnost, vezměte si do bazénu i činky – a zkuste chvilku boxovat! Cvičit stačí 20-30 minut a výsledky se brzy dostaví. Co třeba 5 bazénů rychlou chůzí, 5 bazénů poskoky, 5 bazénů poskoky čelem k delší straně bazénu pravým bokem vpřed a potom to samé levým bokem vpřed, 3 bazény rychlá chůze + 1-2 bazény volnější chůzí na zklidnění. Nezapomeňte na pravidelné dýchání a závěrečné protažení!

Pokud si chcete vyzkoušet skupinové lekce aquafitness, napište nám, něco vymyslíme!

Radost a pohodu ze cvičení vám přeje

Dr. Hana Dolenská

www.aqua-aerobic.cz

Štítky:

Zanechte komentář

Napsat komentář

Vaše informace jsou u nás v bezpečí. Nemáme rádi spam. Přečtěte si informace o ochraně údajů.

Do následujícího políčka prosím zkopírujte tento kód: LMiSfK